телефон відділу продажу (044) 498-02-00
Замовити телефонний дзвінок

*

*

Життя біля води: як занедбаний порт у Гамбурзі перетворюється на сучасне містечко

Життя біля води: як занедбаний порт у Гамбурзі перетворюється на сучасне містечко
  • calender 20.04.2017

 Гамбурзький порт пережив багато доленосних подій. Особливо важкими стали роки Другої світової війни, так як порт мав вирішальне транспортне значення, він став мішенню для бомбардувань, і на жаль, 70% його складів було знищено. Проте вже після 1945 року відбулася успішна модернізація порту, і він знову повернув собі лаври першості. Однак із винаходом вантажного контейнера у 1950-их стало зрозуміло, що чинні портові басейни для них занадто малі й неглибокі.

 

Саме тому південний берег Ельби обрали в якості майданчика для спеціалізованих контейнерних терміналів. Хоча портові басейни, причали і портові склади розміщувалися близько до центру міста, значення цієї області, як промислового регіону, надалі падало . Усе змінилося в 1997 році, коли Сенат прийняв рішення створити тут нове місто, Hafencity.

 

HafenCity – найбільший девелоперський проект у центрі міста в Європі. Це – новий діловий район міста, який почали зводити після десяти років обговорень архітекторів, містобудівельників та експертів. Проект стартував у 2000 році, після того як сенат Гамбурга затвердив відповідний майстер-план. Згідно з проектом, територія міста в районі порту мала бути відновлена.

 

Нині HafenCity складається переважно з нових будівель, оскільки архітектори не бачили сенсу реставрувати всі старі споруди, адже, велика територія порту була забудована одноповерховими приміщеннями.

 

Будівництво розпочалося зі зведення 6 000 житлових одиниць для 12 000 майбутніх містян. Загалом, забудувати планувалося понад 2,32 мільйона квадратних метрів. Тут планували облаштувати й офісні приміщення для близько 45 000 людей, а також ресторани, бари, центри для відпочинку, парки, площі й набережні.

 

Команда, яка працювала над проектом складалася зі спеціалістів різних профілів: архітекторів, інженерів зі зведення мостів, ландшафтних архітекторів, географів, економістів, соціологів, містобудівельників . Перед творцями стояла амбітна ціль: створити район, де гармонійно співіснували б житлові площі, комерція, публічні простори та офіси; щоб це місце мало якісне соціальне житло, а справжню красу доповнювала річка Ельба. Забудову цього району спроектували за квартальним принципом.

 

І ось, у 2009 році тут відкрили перший квартал. А на початку 2017 весь світ спостерігав за відкриттям Ельбської філармонії, яку спроектувало бюро Herzog & de Meuron. Перша початкова школа з дитячим садком відкрилася у 2009. Пізніше у 2013 році в популярному парку Grasbrook відкрилася початкова школа, у її проектуванні брали участь безпосередньо самі дітлахи. Тим часом на півдні району перші багатоповерхові житлові й офісні будівлі теж добудували у 2009. Тоді ж відкрили й перші публічні простори прямо поблизу річки Ельби.

 

Близько 500 жителів вже заселилися на півночі HafenCity, у Überseequartier. Там вже є магазини та заклади відпочинку. Сюди можна дістатися гілкою метро U4, якою після завершення будівництва, за прогнозами, користуватимуться 35 000 людей щодня. Крім того, що особлива увага приділяється саме громадському транспорту, а для приватних автівок створено підземні паркінги. Планується, що до 2021 року район стане прикладом найбільш інтегрованої нерухомості Європи.

 

У доповнення до концепції «змішаного використання» (коли у районі є житло, офіси, та заклади сфери послуг), автори проекту здійснили комунікаційну кампанію, спрямовану на залучення до проекту потрібних людей. Мається на увазі заохочення різноманітних культурних установ, які б функціонували у цьому районі пліч-о-пліч із житловими будинками й магазинами та могли формувати у жителів району почуття суспільності. Про це неодноразово наголошував в інтерв’ю виконавчий голова HafenCity Hamburg GmbH Юнген Брунс-Берентельг.

 

Крім того, щоб налагодити ефективну комунікацію між мешканцями та компаніями, які управляли територією району, експерти звернулися по допомогу до соціолога Маркуса Мензела, який виступив в якості посередника між жителями і HafenCity. Як приклад, у своєму інтерв’ю виданню Spiegel він наводить ситуацію у 2008 році, коли у районі почали жити 600 людей із 40 дітьми. Це був тільки початок будівництва і ані дитячого садочку, ані ігрового майданчика тут ще не було. У процесі спілкування з батьками з’ясувалося, що дитячий майданчик – чи не найперше їхнє побажання. Після обговорень у районі збудували тимчасове місце для відпочинку дітей, доки повністю не завершать будівництво.

Тож можемо зробити висновок, що якісна комунікація з жителями та виявлення їхніх потреб не менш важливі для забудовника ніж гарний простір та комфортне планування квартир.

 

Залиште E-mail, щоб підписатися на розсилку новин