Лого Житлового Району Рибальський місто Київ

УКР

телефон відділу продажу (044) 498-02-00
Замовити телефонний дзвінок

*

*

Натискаючи *Замовити телефонний дзвінок*, ви надаєте згоду на обробку, зберігання та використання ваших персональних даних.

Завантажити презентацію

*

*

Суперквартали як міська інновація Барселони

Суперквартали як міська інновація Барселони
  • calender 11.04.2017

Квартальна забудова у Барселоні почала з’являтись у XIX столітті, а до того тривалий час столиця розвивалася у середині середньовічних стін, які оточували старе місто. Згодом місця стало так мало, а щільність забудови – такою великою, що на перших поверхах не вистачало повітря.

 

Тому було вирішено знести стіни, а місто – розширити. Нову територію почав планувати архітектор Ільдефонс Серда, який довго досліджував вулиці, вивчав їх плюси й недоліки, аби у результаті створити місто яке б «дихало» й не було розділене на бідні й багаті райони. У результаті він розробив район, який складався з сітки, тобто, кварталів, у яких будинки розташовувалися вздовж перпендикулярних ліній за формою квадратів. Проте згодом усі дороги на цих кварталах почали заповнюватися автівками, а пізніше, їх стало так багато, що усі переваги від квартальної забудови відійшли на другий план.

 

З 2016 року у Барселоні почали боротися з надмірною кількістю автівок, які спричинюють затори на дорогах і забруднюють повітря будуючи суперквартали.

 

Столиця Каталонії стикнулася з двома великими проблемами: високим рівнем забруднення повітря і шумом на вулицях. Тому було розроблено новий план мобільності, який скорочує трафік на 21% й звільняє близько 60% міського простору, який використовується автівками, перетворюючи його на місця для відпочинку й прогулянок людей. Автор проекту – голова агентства з міської екології – Сальвадор Руеда. У 2016 році було оголошено, що втілити задум планується за чотири роки.

 

Планувалося будувати малоповерхові квартальні житлові райони, де будинки мають розміщуватися один біля одного по квадрату. Один суперблок складається з дев’яти менших блоків. Весь транспорт, у тому числі громадський, може рухатися лише по периметру, у середину дозволяється заїжджати тим автомобілям, які обслуговують малий бізнес, таксі, й спеціальним службам, при цьому швидкість обмежується до 10 км/год. Внутрішній простір всередині кварталів належить лише жителям.

 

Суперблоки доповнять розбудовою 300 км велодоріжок й автобусної мережі у Барселоні. В результаті чого будь-який містянин в будь-який момент буде знаходитися на відстані 300 м і менше від автобусної зупинки й час очікування громадського транспорту скоротиться до 4-5 хвилин.

 

Як зазначає у своїх інтерв’ю Руеда, головна мета такого проекту – змінити ідеологію міст й закріпити права містян на публічний простір, оскільки Барселона у нинішньому вигляді – це мобільність. Людина може дозволити собі лише пересуватися, але на вулицях складно уявити дітей, що граються. Згідно з проектом планується створення пішохідних площ на яких будуть кафе з терасами, сквери з лавками для відпочинку й територія для прогулянок, літні кінотеатри, й все чого тільки можна побажати.

 

Наразі у місті завершено будівництво трьох суперблоків і є один, де зупинено трафік і встановлено усілякі бар`єри для автівок, але поки що немає інфраструктури для пішоходів. Проте мешканці цього району вже висловлюють своє незадоволення й виходять на протести. Вони говорять, що суперблок перетворив поїздку на авто на кафкіанський кошмар. У зв’язку з перерозподілом руху, 900 метрова подорож тепер потроїлася у довжині, а навантаження по периметру зросло.

 

Чи раціональними є такі зауваження? У короткотерміновому періоді – так. Але, ситуація, коли автівками стає складно і довго добиратися, а вулиці для проїзду стають вузькими й на шляху виникає безліч перепон має стимулювати людей пересідати на велосипеди, ходити пішки чи користуватися громадським транспортом. Що у свою чергу призведе до зменшення навантажень на дороги і зменшить кількість шкідливих викидів. А саме цього і хочуть досягти за допомогою суперкварталів.

 

У тих суперкварталах, що вже є у Барселоні, кількість пішоходів зросла на 10%, а велосипедистів – на 30%. Кількість автівок всередині кварталів зменшилася на 26%, а по периметру – зросла на 40%. Якщо це пошириться у масштабах міста до 2018 року Барселона має шанс отримати чисте, а не забруднене шкідливими викидами повітря.

 

Звичайно, така схема робить водіння набагато складнішим і не таким комфортним, але у результаті містяни отримують чисте й безпечне місто з відкритими й доступними просторами для проведення дозвілля.

Залиште E-mail, щоб підписатися на розсилку новин